Nie znalezlismy miasta lub kina odpowiadajacemu Twojemu wyszukiwaniu
Kino Pod Baranami
Kraków, Rynek Główny 27
Repertuar dla kina Kino Pod Baranami jest odświeżany w każdą środę w godzinach popołudniowych. Aktualizowane są godziny seansów oraz filmy grane w danym kinie. Kup bilety przez stronę wybranego kina lub przez system sprzedaży biletów z jakim kino współpracuje.
Janusz Morgenstern, dla przyjaciół Kuba. Pochodził z rodziny żydowskiej, w Holokauście stracił całą rodzinę. Reżyser filmów, które na stałe zapisały się na kartach polskiej kinematografii, m.in.: "Do widzenia, do jutra", "Trzeba zabić tę miłość", "Żółty szalik". Widzowie zawdzięczają mu także seriale "Stawka większa niż życie", "Polskie drogi" oraz "Kolumbowie". Portret Morgensterna utkany jest z wywiadów, audycji, zdjęć, a także jego własnych filmów, które stanowiły dla niego ucieczkę od traumy, jakiej doświadczył podczas wojny. O jego twórczości opowiadają bliscy, aktorzy i współpracownicy.
Trudno uwierzyć, że jakikolwiek kontakt z elektrycznością, włączając w to telefon komórkowy, powoduje ból. Historia mężczyzny cierpiącego na ciężki przypadek zespołu nadwrażliwości elektromagnetycznej. Nie mogąc dłużej żyć w naszym spętanym falą elektromagnetyczną świecie, ucieka z rodzinnego miasta, zrywając więzi z rodziną i społeczeństwem. Podczas wędrówki w coraz głębszą w dzicz, szukając bezpiecznego miejsca do życia, staje się wyrzutkiem, żyjącym na obrzeżach naszej cywilizacji.
Pandemia, czas twardego lockdownu, gdy kontakt z drugim człowiekiem jest mocno ograniczony. Najpowszechniejszym sposobem komunikacji stają się rozmowy przez internet, co reżyser wykorzystuje, by porozmawiać z osobami tkwiącymi - podobnie jak on - samotnie w mieszkaniach. Czego się boją? Jak sobie radzą? Ludzie w różnym wieku, w różnych krajach, o różnych historiach opowiadają o samotności i lęku. Czas izolacji sprawia, że bohaterowie w rozmowach chętniej otwierają się i zwierzają z bardzo intymnych doświadczeń. Rodzą się nowe znajomości, padają ważne słowa.
Mężczyzn z branży muzycznej nie pyta się, jak godzą karierę i bycie rodzicem. Bohaterka tego filmu odpowiada, że najważniejsze to mieć dobry zespół – zarówno w rodzinie, jak i w pracy. Zwłaszcza, kiedy dyryguje się najlepszymi orkiestrami europejskimi. Oglądamy Joanę Mallwitz na przestrzeni dwóch przełomowych dla niej lat, kiedy pojawia się na świecie jej synek, a kariera zdecydowanie przyspiesza. Lecz niezależnie, czy przebywa w domu, na próbach czy w blasku reflektorów, niemiecka dyrygentka stara się udowodnić, że niemniej ważne od perfekcji jest znalezienie w życiu właściwego rytmu.
Ten film ma w sobie dynamikę progresywnego rocka, który ponad dwie dekady temu stał się domeną kultowego zespołu The Mars Volta. W podobnych rytmach pulsowało życie założycieli amerykańskiej grupy: Cedrica Bixlera i Omara Rodrígueza-Lópeza. A była to naprawdę ostra jazda, znaczona przez etniczną odmienność, narkotyki, sceniczne ekscesy i flirt ze scjentologią. Z setek godzin archiwaliów (Omar od dziecka dokumentował siebie i swoje otoczenie) powstał do bólu szczery obraz wieloletniej przyjaźni, wspólnych sukcesów, transformacji i upadków.
Kiedy świat upada, młoda Furiosa zostaje uprowadzona przez Hordę Bikerów i przewieziona do Cytadeli, gdzie rządzi Wieczny Joe. W obliczu walki dwóch tyranów o władzę, Furiosa musi przetrwać wiele prób i zgromadzić środki, aby wrócić do domu.
Tashi, była gwiazda tenisa, zostaje trenerką swojego męża, który aby przerwać pasmo porażek musi zmierzyć się na korcie ze swoim byłym najlepszym przyjacielem, a przy tym byłym partnerem żony.
Młoda dziewczyna, kucharka Waria, traci pracę, ponieważ nikt nie chce jej wykwintnej kuchni w przydrożnej kawiarni. Miła, energiczna, dowcipna, ucieka jak najdalej od domu w poszukiwaniu spełnienia! Ale nieoczekiwane odkrycie – książka zapomnianej legendy ukraińskiej kuchni Olgi Franko – zmienia jej życie na zawsze!
Diego i Elena pragną wyruszyć do Stanów Zjednoczonych, by odmienić swoje życie. W strefie imigracyjnej są poproszeni o rozmowę, która zmienia się w kilkugodzinne przesłuchanie.
Dokument przybliża postać i twórczość Van Gogha, poprzez zbiory holenderskiej malarki Helene Kröller-Müller, która na początku XX. w. nabyła niemal 300 jego dzieł, stając się ich największym prywatnym kolekcjonerem.
Prawdziwa historia Wandy Rutkiewicz, pierwszej kobiety świata i pierwszej osoby z Polski na najwyższych szczytach ziemi – opowiedziana przez nią samą. Wanda bez zaproszenia wkroczyła w męski świat wypraw wysokogórskich i zapłaciła za to najwyższą cenę. Reżyserka filmu, która sama jest alpinistką, wyrusza w Himalaje śladami Wandy. Wskazówką do poszukiwań jest audio-pamiętnik bohaterki znaleziony wśród sterty materiałów archiwalnych. Wanda zaginęła 30 lat temu. Jej ciało nigdy nie zostało odnalezione. Niektórzy twierdzą, że została w klasztorze buddyjskim. Film eksploruje jej życie i tajemnicę z udziałem znanych wspinaczy: Reinholda Messnera, Krzysztofa Wielickiego i Carlosa Carsolio, a także bliskich jej kobiet: siostry Janiny Fies i menadżerki Marion Feik.
Zaczyna się ostrzeżeniem: w tym filmie występują nieboszczycy. Następnie ruszamy w podróż do Papui - Nowej Gwinei, której scena muzyczna długo wychodziła z cienia. Stało się to w dużej mierze za sprawą George`a Teleka - artysty śpiewającego w rdzennych językach, łącząc papuaskie i zachodnie brzmienia. To także historia jego twórczej, trwającej ponad 30 lat przyjaźni z australijskim muzykiem Davidem Bridie, naznaczona tragicznymi zdarzeniami zarówno w życiu Teleka, jak i w dziejach wyspy. Dzięki muzyce ma miejsce niezwykłe międzykulturowe spotkanie, na przekór kolonialnej przeszłości.