Świetne kino!
Nieśpiesznie budowana fabuła, pełna tajemniczości, cały czas trzymająca w napięciu. Nie sposób się oderwać od ekranu.
Znacie podobne thrillery?
Z tych które jeszcze nie były wymienione:
http://www.filmweb.pl/film/Sk%C3%B3ra%2C+w+kt%C3%B3rej+%C5%BCyj%C4%99-2011-48562 0
http://www.filmweb.pl/film/Otw%C3%B3rz+oczy-1997-33260
http://www.filmweb.pl/film/Apartament-1996-30895
http://www.filmweb.pl/film/Sprawa+z+przesz%C5%82o%C5%9Bci-2009-368851
http://www.filmweb.pl/film/Regression-2015-697469
http://www.filmweb.pl/film/D%C5%82ug-2010-491277
http://www.filmweb.pl/film/Bez+wyj%C5%9Bcia-1987-4153
http://www.filmweb.pl/film/Go%C5%9B%C4%87-2014-707107
http://www.filmweb.pl/Czysta.Formalnosc
A co tam trzyma w napięciu? Brak polotu, żałosna gra aktorów, scenariusz napisany na kolanie... Film klasy B
http://www.filmweb.pl/film/Wyspa+zaginionych-2009-494803
http://www.filmweb.pl/film/Dom+sn%C3%B3w-2011-536312
http://www.filmweb.pl/film/Regression-2015-697469
Trup (2012), Godziny Strachu (2007), Wizyta Inspektora (2015), Czarny motyl (2017).
Też pokręcony, ale nie kryminalny, to był Mulholland drive (2001). Lekko pokręcić też mógł Who Am I. Możesz być kim chcesz (2014), ale ostatecznie wyszło na to, czego się spodziewałem.
Czarny motyl, faktycznie niemal ten sam zabieg, do końca widz nie wie o co chodzi. Uwielbiam takie filmy.
Oczywiście "Zaginiona dziewczyna" i " El Cuerpo", ale już zostały wymienione. Polecam " Teza " (1996), dobry, klimatyczny thriller i "Zagadka zbrodni"(2003)
To prawda, różnią się. Sugerowałam się jednak thrillerem ze specyficznym klimatem:)
Pozwolę sobie dopisać "The Loft" :) Coś się stało, nie wiadomo co, nie wiadomo kto, różne podejrzenia, różne oskarżenia, na pewno jest ciekawie :)
http://www.filmweb.pl/film/Koneser-2013-624525 podobny klimat, ale film wyraźnie lepszy.
mnie to się kojarzyło trochę z filmem Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie, z tym że to nie thriller :P
Gone girl, wbrew banalnej nazwie jest w nim dużo nieoczekiwanych zwrotów akcji i dramatu ale nie pretensjonalnego, a stylem jest podobny do tego filmu
Gorąco polecam....Kryminał/Thriller Dziewczyna we mgle (2017) La ragazza nella nebbia
http://www.filmweb.pl/film/Dziewczyna+we+mgle-2017-796891
Dziewczyna we mgle jest świetna, zakręcona intryga, podwójne śledztwo, klimat osaczenia, świetne aktorstwo. Aż się dziwiłam, że nikt wcześniej nie wspomniał.
Starszy dobry film z Douglasem "Gra" pamiętam kiedy oglądałam pierwszy raz do tej pory nie mogę zapomnieć finału
Gra z Douglasem, http://www.filmweb.pl/Gra
Sekretne Okno
Adwokat Diabła - genialny duet Pacino i Reeves
Pachnidło
V jak Vendetta
Misery (1990)
Rzeka tajemnic
Prawo zemsty (2009)
Pi (1998)
Deja Vu
American Psycho - mój ulubiony
Mechanik (2004)
Pokłosie (2012)
Kod nieśmiertelności
Kolekcjoner kości
Lęk pierwotny
Plan doskonały
Numer 23
Oczy szeroko zamknięte
Mulholland Drive
Nagi instynkt
Zostań (2005)
No i długo by jeszcze wymieniać. Niektóre na pewno już widziałeś, a resztę polecam obejrzeć.
https://www.filmweb.pl/film/Ittefaq-2017-804508
Nie myślcie, że jak film jest z Indii, to dostaniecie jakiś romans z piosenkami. „Ittefaq” to rasowy thriller. Jak go oglądałem, to moje pierwsze skojarzenie było właśnie z „Contratiempo”.