nr 1nr 12017-01-13T09:42:29 https://fwcdn.pl/webv/16/28/41628/thumbnail.41628.4.jpg https://fwcdn.pl/video/f/289/763489/dark_night_official_trailer_1.vp9.1080p.webm
Quasi-socjologiczny traktat o współczesnej Ameryce i złożona z niedopowiedzeń fabuła zrealizowana z podprogowym napięciem. "Dark Night" wpisuje się w szereg dzieł poświęconych problemowi dostępu do broni i masowych strzelanin (m.in. "Chi-Raq"i "Newtown"). Trzeci film Tima Suttona ("Memphis") nawiązuje do masakry podczas pokazu filmuQuasi-socjologiczny traktat o współczesnej Ameryce i złożona z niedopowiedzeń fabuła zrealizowana z podprogowym napięciem. "Dark Night" wpisuje się w szereg dzieł poświęconych problemowi dostępu do broni i masowych strzelanin (m.in. "Chi-Raq"i "Newtown"). Trzeci film Tima Suttona ("Memphis") nawiązuje do masakry podczas pokazu filmu "Mroczny rycerz powstaje" Christophera Nolana w Aurorze w stanie Colorado w 2012 roku, kiedy to jeden sprawca zabił 12 i ranił 70 osób. Sutton śledzi dzień z życia sześciorga młodych bohaterów, myli tropy i unika psychologizujących wyjaśnień, przybierając postawę zdystansowanego obserwatora. Z tej transowej, usypiającej czujność mozaiki układa portret amerykańskiej psyche, szamoczącej się między poczuciem wyalienowania a nudą podsycanej widokiem niekończących się parkingów i centrów handlowych. Zdjęcia Hélène Louvart ("Pina", "Cuda") w oryginalny sposób oddają charakter banalnej architektury i pustych krajobrazów. Po strzelaninie w nocnym klubie w Orlando nakręcony na Florydzie film Suttona nabrał złowieszczej aktualności.